سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان رازگشایی از اجساد پادشاهان سکایی در مشکین شهر

یادمان

رازگشایی از اجساد پادشاهان سکایی در مشکین شهر

با شروع تحقیقات باستان شناسان در محوطه تاریخی خرم آباد مشکین شهر رازگشایی از اجساد پادشاهان سکایی آغاز شد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - nike air force suede blauw shoes boots sale free

به گزارش میراث آریا(chtn)، چندی پیش و در جریان خاکبرداری به منظور ساخت سد در ناحیه خرم‌آباد مشکین‌شهر، گوری کشف شد که پس از کشف این گور و انجام کاوش ها در این محوطه، گورهایی دسته‌جمعی و متعلق به عصر‌آهن (۵۵۰ قبل از میلاد) به دست آمد.

یکی از مهمترین ویژگی این گورها در محوطه تاریخی خرم‌آباد مشکین‌شهر که متعلق به عصر آهن می باشد، دفن هدایای گران قیمت در کنار اجساد پادشاهان سکایی در این محوطه تاریخی است.

در کنار دفن هدایای گران قیمت از دیگر ویژگی‌های مهم این گور‌ها شکل این گور‌ها است که به صورت تخته سنگی است و داخل آن در کنار اسکلت انسان، اسکلت حیوانات نیز به دست آمده که در نوع خود بی‌نظیر است.

این درحالی است که بر اساس نوشته هرودوت، زمانی که پادشاه سکائی از دنیا رفته است تعدادی از اسب‌هایی را که وی در زمان حیات خود از آن استفاده می‌کرده به همراه چند نفر از کنیزان، مهتران و زنان دفن می‌کرده‌اند و جسد پادشاه در طبقه زیرین و اسب و سایر افراد نیز بر روی گور قرار می‌گرفته است.

به گزارش میراث آریا، آنچه در این کاوش‌ها توجه باستان‌شناسان ایران را به خود معطوف داشته، استفاده از این گورها برای دفن اجساد در چندین دوره تاریخی بوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه