سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف آثار باستانی ۱۷۰۰ساله در ایستگاه مترو

یادمان

کشف آثار باستانی ۱۷۰۰ساله در ایستگاه مترو

فرمانده یگان انتظامی مترو تهران ازکشف آثار باستانی با ارزشی در یکی ازایستگاه‌های مترو تهران خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی راقی، در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تجهیز و راه اندازی گشت های هدفمند با رویکرد بررسی بسته های مشکوک و افراد مظنون در ایستگاه های مترو این مهم در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پلیس پایتخت افزود: گشت زنی های هدفمند ماموران پلیس مترو ادامه یافت تا اینکه ساعت 16:00 روز 17 خردادماه ماموران به شخصی که یک عدد گونی برنج در دست داشت مشکوک شده و وی را تحت مراقبت قرار می دهند و موفق می شوند متهم را حین پیاده شدن در ایستگاه مترو صادقیه با رعایت حقوق شهروندی دستگیر و جهت بررسی بیشتر به مقر پلیس منتقل کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته از وسایل همراه متهم تعدادی قطعات سفالی و فلزی شبیه آثار باستانی که جملگی بصورت مجزا در پارچه پیچیده شده بودند،کشف شد.

سرهنگ علی راقی با بیان اینکه درمیان اقلام مکشوفه 4 عدد النگوی فلزی، 3 عدد دستبند، 5 عدد سرمه دان نیز کشف شد،اظهار داشت:متهم که خود را به نام «مهدی» معرفی کرد، در ابتدا از بیان حقیقت طفره رفت اما زمانی‌که با پیگیری کارشناسان مربوطه مواجه شد، عنوان داشت اشیاء را از کشور عراق آورده و حدودا 3 میلیارد تومان ارزش دارند.

فرمانده یگان انتظامی متروی شهر تهران گفت: متهم از ترفندهای مختلف از جمله پیشنهاد رشوه، برای فرار و گریز از قانون استفاده کرد اما راه به جایی نبرد و در نهایت جهت بررسی بیشتر به همراه اقلام مکشوفه به اداره سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ علی راقی گفت: در پیگیری نتیجه اقدامات صورت گرفته و بنابر نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، اشیاء مکشوفه دارای قدمت 1700 سال بوده و جزء آثار باستانی محسوب می شوند.

گفتنی است، متهم جهت تعیین تکلیف و تحمل کیفر به دادسرای ناحیه 22 منتقل شد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه