سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف تابوت هخامنشی از قاچاقچیان عتیقه

یادمان

کشف تابوت هخامنشی از قاچاقچیان عتیقه

سه قاچاقچی میراث فرهنگی که قصد فروش اشیای عتیقه از جمله تابوت دوران هخامنشی را داشتند، از سوی ماموران اداره اطلاعات شهرستان اقلید استان فارس دستگیر شدند.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | 100 Release Instant - neon green and oregon nike shox shoes women sale - Peaceminusone x boys nike hyperdunks 2013 black friday deals DH2482 - SBD

سه قاچاقچی میراث فرهنگی که قصد فروش اشیای عتیقه از جمله تابوت دوران هخامنشی را داشتند، از سوی ماموران اداره اطلاعات شهرستان اقلید استان فارس دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید در این باره به جام جم گفت: چند روز پیش ماموران اداره اطلاعات این شهر با گزارش مردمی اطلاع یافتند سه مرد در زمینه قاچاق اشیای عتیقه و میراث فرهنگی فعالیت داشته و قصد دارند دو تابوت عتیقه را بفروشند.

سرهنگ محمدحسین اسکندری افزود: باصدور دستور قضایی، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد و با سرنخ هایی که در این ارتباط به دست آمد ماموران پاتوق های متهمان را شناسایی کرده و آنها را زیرنظر گرفتند. در کنترل نامحسوس، ماموران متوجه شدند سوداگران تاریخ دو تابوت عتیقه را به خانه ای در جنوب شهر منتقل کرده و قصد ملاقات با خریداران را دارند.

وی یادآور شد: ماموران با هماهنگی قضایی وارد این خانه شدند و سه مرد قاچاقچی را دستگیر کردند. در بازرسی از محل، یک عدد تابوت بزرگ مربوط به دوران هخامنشی، یک عدد در تابوت و چهار عدد مجسمه شیر سنگی کشف شد. اشیای کشف شده برای مشخص شدن اصالت و قدمت در اختیار کارشناسان اداره میراث فرهنگی قرار گرفت و متهمان برای تحقیقات به پلیس اطلاعات منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: متهمان در بازجویی اعتراف کردند در زمینه حفاری های غیرمجاز و خرید و فروش اشیای عتیقه فعالیت دارند و قصد فروش اشیای کشف شده را داشتند که بازداشت شده اند.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. هنوز کارشناسان اداره میراث فرهنگی اصالت تابوت و دیگر اشیای کشف شده را که متهمان ادعا می کنند آن را در حفاری ها به دست آورده اند، منتشر نکرده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه