سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف دو محوطۀ باستانی در رامهرمز

یادمان

کشف دو محوطۀ باستانی در رامهرمز

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان گفت: با انجام بررسی باستان‌شناسی،‌ بخشی از مسیر لوله‌های گازرسانی در شهرستان رامهرمز تصحیح و محوطه‌های جدیدی کشف شد.

shock drop air force 1 full uv reactive | efootwear.eu • Shoes for: men, women and kids • Hanbags and accessories , Giftofvision

پرویز پورفرخی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: با توجه به استعلام انجام‌شده، قرار بود مسیر گازرسانی در منطقه‌ی ممتین رامهرمز بررسی شود که این کار با همکاری شرکت گاز انجام شد. آن‌ها می‌خواستند مسیر قبلی لوله‌های گاز را تجدید کنند، ولی چون ما در بررسی‌های باستان‌شناسی اولیه به نقاط ابهام‌برانگیزی برخورد کرده بودیم، یک گروه کارشناسی را تشکیل دادیم تا این مسیر دوباره بررسی شود.

او ادامه داد: در این اقدام، حدود 30 کیلومتر از مسیر لوله‌های گازرسانی بررسی شد که به نجات دو محوطه‌ی باستانی که تاکنون شناسایی نشده بودند و در نهایت تصحیح مسیر، منجر شد. همچنین در این بررسی باستان‌شناسی، تعدادی سفال مربوط به به دورۀ ایلامی کشف شد.

وی درباره‌ی تغییراتی که در مسیر لوله‌های گازرسانی ایجاد خواهد شد نیز گفت: پس از این بررسی‌ها، بخشی از مسیر لوله‌های گاز باید کوتاه شود و در بخشی دیگر هم مسیر کمی تغییر خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه