سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف فسیل یک میلیون ساله فیل در چالدران

یادمان

کشف فسیل یک میلیون ساله فیل در چالدران

دو قطعه از فسیل یک فیل با قدمت یک میلیون سال پیش در چالدران کشف شده است.

FW0663 - adidas samba ireland live score last night - adidas Futurenatural Shoes Vivid Red Mens | Adidas Superstar Cloud White/Core Black - Core Black FV2819 - james harden adidas commercial 2018 schedule 2017

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: دو قطعه از فسیل یک فیل با قدمت یک میلیون سال پیش در چالدران کشف شده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از تارنمای اطلاع رسانی محیط زیست آذربایجان غربی، دو قطعه از فسیل یک فیل با قدمت یک میلیون سال پیش در چالدران کشف شده است.
 
حسن عباس‌‌نژاد با بیان اینکه مطالعات ژنتیکی انجام شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست بر روی این فسیل‌ها بیانگر این است که قطعات کشف شده متعلق به اندام‌های ران فیل است، گفت: یکی از این قطعات به طول 35 سانتیمتر و قطر 12 سانتیمتر و دیگری در ابعاد 35 سانتیمتر و ارتفاع 15 سانتیمتر است.
 
عباس‌نژاد ادامه داد: کشف این فسیل در چالدران نشانگر این است که این منطقه می‌تواند مکانی غنی در تنوع زیستی باشد.
 
وی با اشاره به مکان کشف این فسیل‌ها، گفت: این مکان منطقه‌ای در مسیر چالدران به آواجیق در دره‌ای به طول یک کیلومتر واقع شده است.
 
عباس‌نژاد درباره نحوه پیدا شدن این فسیل‌ها، اظهار داشت: این دره در مسیر سیل واقع شده و بر اثر گذشت زمان و در نتیجه فرسایش خاک فسیل‌های زرد رنگ و اسفنجی از زیر خاک بیرون آمدند.
 
وی ادامه داد: امکان اینکه ابعاد این اکتشاف گسترده باشد بسیار است و از مردم می‌خواهیم تا در راستای حفاظت از این منطقه تلاش کنند.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: با تهیه تجهیزات مورد نیاز اکتشافات و مطالعات بعدی در باره وجود فسیل‌های دیگری در این منطقه تداوم می‌یابد.
 
این فسیل‌ها در تیرماه امسال کشف شدند که به علت انجام مطالعات مختلف ژنتیکی بر روی آنها توسط سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون مطالبی در رابطه با آنها منتشر نشده بود.


منبع: تابناک

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه