پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان 36 سکه باستانی از دوره هخامنشی و اشکانی کشف و ضبط شد

یادمان

36 سکه باستانی از دوره هخامنشی و اشکانی کشف و ضبط شد

36 سکه از جنس نقره، کروم و مس که قدمت آن به دوران هخامنشی و اشکانیان می رسد توسط کارآگاهان پلیس استان مازندران کشف شد. علاوه بر این سکه ها 46 قلم اشیاء عتیقه و مقدار زیادی سنگ های تزئینی در مخفیگاه سردسته این باند بدست آمد.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Grailify - nike roshe mango premium gold pack High OG Panda - boys lime and gray flex nike shoes sale

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ 36 سکه از جنس نقره، کروم و مس که قدمت آن به دوران هخامنشی و اشکانیان می رسد توسط کارآگاهان پلیس استان مازندران کشف شد. علاوه بر این سکه ها 46 قلم اشیاء عتیقه و مقدار زیادی سنگ های تزئینی در مخفیگاه سردسته این باند بدست آمد.
 
به گزارش CHN مدتی قبل مرد جوانی به اداره آگاهی مراجعه کرد و از بدل اندازی شمشیر عتیقه ای خبر داد. این مرد به پلیس گفت:" مدتی قبل با مردی آشنا شدم که در کار عتیقه بود و از او خواستم برایم شمشیر عتیقه ای بیاورد. او در ازای شمشیر عتیقه از من پول زیادی گرفت اما مدتی بعد متوجه شدم که شمشیری که از مرد عتیقه فروش خریده ام بدل است و ارزشی ندارد."
 
بدنبال شکایت مرد جوان اکیپی از کارآگاهان پلیس استان مازنداران وارد عمل شدند و تحقیقات برای یافتن مرد عتیقه فروش آغاز شد. در ادامه تحقیقات و باتوجه به اطلاعات بدست آمده مشخص شد مرد عتیقه فروش، متهم سابقه داری است که بارها به اتهام سرقت، زورگیری و تهیه و تکثیر سگ های تزئینی دستگیر شده است. از طرفی شکایتی نیز در رابطه با سرقت خودرو مدل بالایی در از این مرد نیز صورت گرفته بود.
 
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در این رابطه می گوید: «با شناسایی هویت متهم، مخفیگاه او نیز شناسایی و دستگیر شد. در ادامه بررسی‌ها با مجوز قضائی مخفیگاه متهم دستگیر شده مورد بازرسی قرار گرفت و 36 سکه عتیقه که مربوط به دوران هخامنشاین و اشکانیان بود و همچنین 46 قلم اشیاء عتیقه که شامل انگشتر، دستبند و اشیاء فلزی و نگین دار کشف شد. علاوه بر این وسایل مقدار زیادی سنگ های گرد و سیقلی داده شده بود که در کنار این اشیاء عتیقه آنها را تحت این عنوان که این سنگ‌ها جادویی هستند و انرژی های خاصی دارند به فروش می رساندند و در حقیقت بدل اندازی می کردند.»
 
سرهنگ عظیمی ادامه می دهد: «سکه‌های کشف شده از نظر میراث فرهنگی بسیار با ارزش هستند و بسیاری از این سکه‌ها نایاب بوده و حتی تصویر آنها در کتاب میراث فرهنگی موجود نیست. 3 سکه عدد از این سکه‌ها مربوط به دوران داریوش اول است و طبق نظریه کارشناسان میراث فرهنگی آنها از وجود این سکه ها با خبر بودند اما تا به حال موفق به کشف آن نشده بودند. سکه‌هایی که ارزش آن بالغ بر 2 میلیارد تومان است. تعدادی دیگر از سکه ها مربوط به بلاش سوم و چهارم از پادشاهان اشکانی است که روی آن تصویر اسب بالدار و اژدها حک شده است. تعدادی از این سکه ها مربوط به زمان وارد شدن اسلام به ایران است.»
 
او می گوید: «با اعلام این موضوع به سازمان میراث فرهنگی بلافاصله چند کارشناس برای تعیین قدمت و اصالت سکه‌ها و اشیاء عتیقه به اداره آگاهی آمده و آنها نیز قدمت این سکه ها را تائید کرده‌اند.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه