سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف 6 قلم شیء تاریخی در کرمانشاه

یادمان

کشف 6 قلم شیء تاریخی در کرمانشاه

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از کشف شش قلم شیء تاریخی در کرمانشاه خبر داد.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | IetpShops , New Balance 327 Moonbeam Leopard , men air max jordan 13 , 4011496719 , Where To Buy

نصرت اله سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در زمین‌های کشاورزی روستایی از توابع شهر کرمانشاه شش قلم شیء تاریخی کشف شد که محل کشف این اشیاء خارج از محدوده و حریم تپه‌های تاریخی منطقه بوده است.

وی افزود: طبق گزارش رسیده از یگان حفاظت، گروهی اقدام به برداشت ریشه گیاه شیرین بیان از زمین‌های کشاورزی آن محدوده با شخم نیمه عمیق داشته‌اند که احتمالا در حین شخم، اشیاء فوق روئیت و از خاک خارج شده اند.

سپهر یادآور شد: این افراد با احساس مسئولیتی که نسبت به آثار تاریخی فرهنگی استان داشتند اشیاء را به یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تحویل داده‌اند.

این مقام مسئول افزود: اشیاء کشف شده شامل یک قلم کوزه سفالی آبخوری، یک قلم پیاله سفالی کوچک، یک قلم پیاله سفالی بزرگ و 3 عدد حلقه مفتول فلزی بوده که این اشیاء پس از این‌که در اختیار یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار گرفت تحویل امین اموال این اداره کل گردید تا بررسی‌های لازم بر روی اشیاء مذکور صورت گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، گفت: اصلی ترین وظیفه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قبال آثار تاریخی و فرهنگی، حفاظت از آنهاست پس اگر ما بتوانیم از این آثار به نحو احسن نگهداری و حفاظت کنیم به بخش اعظمی از وظایف خود عمل کرده‌ایم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه